söndag 29 november 2009

Vackra, vackra Stockholm...

Jag lämnar nu Stockholm och är på väg tillbaka "hem" mot Skara med en liten klump i magen. Jag har världens finaste vänner. Jag har haft en toppenhärlig helg och jag saknar mitt gamla liv nåt så fruktansvärt. Så just nu känner jag väl mest för att ställa upp mig och dramatiskt skrika till busschauffören att "Stanna - det här är fel! Jag är ingen bonde, jag säljer resor och är ute och dansar hela nätterna, jag ska inte vara här!". :-) Men, jag behöver fortfarande leva bondelivet ett tag till. Jag har några läxor kvar att lära om mig själv, och de kommer jag inte listsa ut på hemmaplan. Så det blir en returresa också.

När jag kom fram till Stockholm hämtade mamma upp mig vid centralen, och jag sov hos henne i Väsby natten till lördag. Jättemysigt - vi satt och pratade till ett-tiden, då jag däckade fullständigt utslagen efter att ha jobbat på gården hela dagen.
På lördagen åkte vi in till Gamla Stan för att gå på julmarknad samt fika. Så härligt. Det blir en helt annan quality time när man är van vid att inte ses så ofta, och jag kunde verkligen uppskatta vartenda minut fullt ut.
Åkte hem till Hampus vid halv sex tiden för att lämna av min väska. Bytte om gjorde jag redan innan på Åhléns toa för att spara in lite tid, men vi blev ändå en halvtimme sena till Djingis Khan, där vi mötte upp Tobbe, Camilla, Marielle, Linda, Kent, Anna och ett annat trevligt par som jag tyvärr missade att presentera mig för. Gick efter en förvånansvärt liten portion (jag har verkligen börjat äta mycket mindre sedan jag flyttade, vet inte vad det beror på) vidare till Anchor som spelade rockmusik hela natten. Fantastiskt. Susanna och Ruben anslöt sig efter ett tag, och det var helt underbart att se dem igen. Susanna har jag egentligen bara haft sporadisk kontakt med det senaste året, och jag hoppas verkligen att vi kan hitta tillbaka till varandra nu. Ruben har funnits med på ett hörn i många år, men vi har inte varit ute och festat tillsammans mycket, så det var riktigt kul. :-)
Hela gänget var trötta, men jag höll igång för kung och fosterland trots det - hade ju en hel månad att ta igen! Så när klockan blivit ett någonting gick vi vidare till Patricia. Vid det laget var det bara jag, Hampus och Tobbe kvar. Ruben anslöt sig lite senare då han ville stanna kvar och lyssna på livebandet som spelade på Anchor. Blev kvar till stängning vid fem, alternerade mellan dansgolven och det var länge sedan jag var så lycklig. Åhhhhh vad jag har saknat at gå ut!!! Men snart, snart är jag tillbaka igen, och då har jag massor att ta igen! :-)
Avslutade kvällen på Donken med Hampus, Tobbe, Ruben samt en halvcreepy kille som berättade alldeles för mycket detaljer om sig själv. Blev lite rädd, men samtidigt uppfriskande att träffa på alla weiordos som finns i denna underbara huvudstad. :-)
Därefter hem till Hampus, sova på hans soffa nån timme och iväg till bussen efter havregrynsgröt med russin och nötter. Riktigt bra frukostidé, tycker jag. :-)
Åh, också träffade jag Matilda på vägen till centralen! Jag kom gående vid övergångsstället mittemot centralens stora ingång, och hör ett "Oh my fucking God!". Då står hon där! Återigen ett bevis på det jag alltid hävdat - det finns en mening med allt. Hon skulle på dejt och behövde peppas, och jag hade separationsångest efter att precis ha lämnat vännerna. Då springer vi på varandra för att överföra lite ny energi. Fantastiskt bra exempel på alltings "synkighet".

Jag är så gränslöst tacksam över mina vänner. Det är som att jag hittat hem med dem, och jag är vansinnigt lycklig över att ha dem i mitt liv. Nu ska jag fortsätta njuta av livet på landet, men ändå med en känsla av lycka inför att snart vara hemma igen. :-) Jag har världens bästa liv, och nu kommer jag ha världens bästa liv med nya erfarenheter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar