söndag 1 november 2009

Kvällsfunderingar

Jag har tillbringat dagen med att promenera runt på stan och kvällen med pep-talks. Stan var inte mycket att se alls, precis som väntat, och framförallt inte en söndag. Jag promenerade gågatan fram, gick runt en liten vända och hamnade vid Lantbruksuniversitetet, sedan runt lite igen. Nån timme allt som allt. Avslutade min runda med att gå in till Netto (det finns stormarknader också, men ville låta bilen vila ett tag) för att köpa en fruktansvärt ful badrumsmöbel i tre plan, en sådan som jag själv kastade ut när jag flyttade från min etta till tvåan. Ja, så kan det gå. Men jag var tvungen att ha någonting att lägga mina böcker och allting i, det finns inga bokhyllor eller byråer här i lägenheten.

Pep-talks har dock dominerat kvällen. Jag avskyr ju förändringar och jag avskyr att misslyckas, alltså är jag pressad till max just nu. Men jag hade ett jätteintressant samtal med Susanna där hon sa att jag borde stryka ordet "misslyckande" och bara fokusera på hur mycket man har att vinna på att lära känna sig själv istället. Hon lyckades verkligen vända om min ångest till att bli något konstruktivt istället. Förklarade också att alla känner samma sak och att det bara kommer bli lättare med tiden, och - framförallt - att jag ska ta en dag i taget. Jag lever ju alltid lååångt fram i tiden, men hon menade att jag istället ska fokusera på att "Nu ska jag ta en kopp te", "Nu ska jag läsa en bok" och "Nu ska jag planera kläder att ha till imorgon". Det underlättade min tankeverksamhet betydligt.

Lars skickade ett långt, fint SMS där han peppade mig och sa att man måste ge sig på lite utmaningar i livet, och att rätt vad det är så är jag tillbaka i vardagen i Stockholm igen, så han menade på att jag ska passa på att njuta av den här tiden. Ruben var inne på samma spår och gav mig rådet att fokusera på djur och natur, och att läsa böcker och bara ta det lugnt. Han är bra på att själv ta tag i möjligheterna som finns och föreslog att jag skulle ta en öl eller en kopp kaffe ute själv, så det funderar jag på att göra. Om inte annat finns det säkert lite events runt SLU...

DET LÖSER SIG!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar